با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان تک کارت می گیرند
زیارت عاشورا

خبرگزاری فرهنگیان:

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش به طراحی کارتی موسوم به تک کارت برای فرهنگیان اشاره کرد و گفت: با استفاده از این کارت، تا 35 درصد تخفیف در خرید از فروشگاه های طرف قرارداد به فرهنگیان تعلق می گیرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شهاب الدین غندالی در کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: تک کارت شامل کارت های بیمه، مترو، خرید و حتی کارت شناسایی خواهد بود.
وی افزود: رایزنی های لازم با حراست آموزش و پرورش صورت گرفته است و در صورت صدور این کارت می توان از مزایای آن نظیر تخفیف های قابل توجه برای خرید از فروشگاه های طرف قرارداد استفاده کرد.
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: براساس توافق صورت گرفته، مقرر شد که فروشگاه اتکا تخفیف هایی را که برای نیرو های مسلح اعمال می کند، برای فرهنگیان نیز درنظر بگیرد ضمن اینکه توافق با فروشگاه رفاه نیز در حال انجام است.
غندالی گفت: تا پایان سال 1392 میزان دارایی های ثبت شده دفتری صندوق ذخیره فرهنگیان معادل چهار هزار و 200 میلیارد تومان بود و این رقم تاکنون به روز نشده است.
وی با بیان اینکه میزان دارایی های ثبت شده این صندوق اول مهر ماه به صورت دقیق اعلام خواهد شد، پیش بینی کرد که این مبلغ حدود هفت هزار و 500 میلیارد تومان باشد.
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه فرهنگیان باید بانک سرمایه را متعلق به خود بدانند، اظهار کرد: حدود 48 درصد سهام بانک سرمایه به فرهنگیان تعلق دارد هرچند برخی از کمبود شعب این بانک در شهرستان خود گلایه مند هستند، اما در تمام مراکز استان ها شعب بانک دایر است.
غندالی با بیان اینکه رسوب پول حساب های متفاوت وزارت آموزش و پرورش، اعم از حساب های مالی ستادی و حساب حقوق فرهنگیان، در بانک سرمایه می تواند توانمندی این بانک را در ارایه تسهیلات افزایش دهد، گفت: انتقال 25 هزار میلیارد تومان منابع آموزش وپرورش به بانک سرمایه از طریق تبدیل این بانک به بانک عامل دولت باید یکی از مطالبات جدی فرهنگیان باشد.
وی با اشاره به رویه وزارت بهداشت در زمینه درج علامت سلامت روی محصولات غذایی افزود: وزارت بهداشت از این طریق برای خود درآمد کسب می کند، اما وزارت آموزش و پرورش هنوز هیچ استانداردی در حوزه وسایل کمک آموزشی تعریف نکرده و این در حالی است که یکی از روش های درآمدزایی این وزارتخانه می تواند تعریف استانداردها در این بخش باشد.
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مدارس و موسسات آموزشی بدون نظارت مستقیم آموزش و پرورش تجهیز می شوند.
غندالی با تاکید بر ضرورت بهره برداری درست از هزینه های سرمایه ای نظیر ساختمان و تجهیزات مراکز آموزشی، اظهار کرد: باید بر اساس یک تحلیل دقیق برای استفاده از این ثروت ها و فرصت های از دست رفته برنامه ریزی شود.
وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان ابزاری برای تولید ثروت و حمایت های مالی از فرهنگیان محسوب می شود، گفت: بخش عمده منابع ورودی این صندوق از محل کسر از حقوق 94 درصد از فرهنگیان که اعضای صندوق محسوب می شوند، حاصل شده است.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: بخش دیگری نیز به صورت حمایت غیرمستقیم دولتی به این صندوق تزریق می شود علاوه بر این، ارزش افزوده سالانه منابع مالی نیز یکی دیگر از محل های تامین اعتبارات در اختیار این صندوق است.
غندالی با اشاره به اینکه دولت از ابتدای برنامه توسعه تاکنون هیچ واریزی به صندوق ذخیره فرهنگیان نداشته است، اضافه کرد: از آنجا که هیچ حکمی در این خصوص در برنامه پنجم ذکر نشده است، دولت از پرداخت سهم خود سرباز می زند البته در این مورد به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و در انتظار رسیدگی هستیم.
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: در سال های 1393 و 1394 مبلغ 208 میلیارد تومان از اعضا دریافت شد، درحالی که پرداختی در همین سال ها 263 میلیارد تومان بوده است که اگر با این وضعیت کار ادامه پیدا کند، منابع کافی برای ایجاد ارزش افزوده در صندوق باقی نمی ماند.
غندالی در ادامه مجموع سود تقسیم شده در دولت تدبیر و امید را 18 درصد بیش از کل سودهای تقسیم شده در 17 سال پیش از آن عنوان کرد و گفت: تا سال 1391 رقمی معادل 1500 میلیاردتومان سود تقسیم شده بود اما در دو سال اخیر این رقم به 1800 میلیاردتومان رسیده است.
وی با بیان اینکه ارزش افزوده املاک در حال محاسبه است، اظهار کرد: پیش از این دارایی های صندوق در بورس محاسبه شده است و اگر چه این رقم در سال 1391، به دنبال رشد شاخص های بورس به 2100 میلیارد تومان رسید، اما هم اکنون ارزش آن حدود 1240 میلیارد تومان است.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه سال گذشته 25 هزار خودرو از طریق لیزینگ به فرهنگیان واگذار شد، اظهار کرد: تلاش می کنیم این تعداد را به سالانه 100 هزار خودرو افزایش دهیم.
وی یکی دیگر از برنامه های آتی صندوق ذخیره فرهنگیان را انتقال بیمه تکمیلی از شرکت آتیه سازان حافظ به بیمه معلم عنوان کرد و افزود: ارایه خدمات مطلوب درمانی به فرهنگیان یکی از دغدغه های این صندوق است.
غندالی در پایان وعده داد که به زودی دبیرخانه دایمی برای دریافت ایده ها و نظرات کارشناسی همه اعضا برای اداره بهتر صندوق ذخیره فرهنگیان راه اندازی خواهد شد.
سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور که از 11 مردادماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد آغاز به کار کرده امروز (13 مردادماه) پایان می یابد.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:, | 18:52 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |